اخبار

وزیر داخله جدید فرانسه می‌گوید: از همه ابزارها برای کاهش مهاجرت به این کشور استفاده خواهم کرد

وزیر داخله جدید فرانسه می‌گوید: از همه ابزارها برای کاهش مهاجرت به این کشور استفاده خواهم کرد

وزیر داخله جدید و محافظه‌کار فرانسه می‌گوید که «از همه ابزارها» برای «کاهش مهاجرت» به این کشور استفاده خواهد کرد. او ضمن این که خواستار افزایش اخراج‌ افراد غیر قانونی شد تاکید کرد که کمک‌های صحی دولتی به این افراد را محدود خواهد کرد.

برونو روته‌یو، وزیر داخله دو روز بعد از آن که کابینه جدید اعلام شد، در گفت‌و گو با کانال یک (TF1) فرانسه گفت: «مانند میلیون‌ها فرانسوی فکر می‌کنم  که مهاجرت گروهی،  فرصتی برای فرانسه نیست و حتی فرصتی برای مهاجرانی نیست که گاهی به قعر دریا فرستاده می‌شوند تا بمیرند.»

 وزیر داخله جدید یکی از چهره‌های راست محافظه‌کار فرانسه است که پیشتر رهبری گروه جمهوریخواهان در مجلس سنا را به عهده داشت و از مواضع سختگیرانه در مورد مهاجرت دفاع می‌کرد. او در گفت‌و گوی دوشنبه ۲۳ سپتمبر با کانال خصوصی فرانسه افزود: «بنابراین من می‌خواهم از همه ابزارهای ممکن برای کاهش مهاجرت در فرانسه استفاده کنم.» او تاکید کرد: «من می توانم خیلی دورتر بروم.»

 

در همین زمینه

نگاهی به مواد و تغییرات مهم در قانون مهاجرت فرانسه

 

برونو روته‌یو گفت که برای انجام برنامه‌هایش در باره مهاجرت، با فرماندهان ده دپارتمان فرانسه که «بیشترین نابسامانی‌های مهاجرتی در آن‌ها وجود دارد» جلسه تشکیل خواهد داد تا از آنها بخواهد «بیشتر اخراج کنند، و کمتر مدرک بدهند.»

او تاکید کرد که بعد از بررسی خلاهای عملی در این مورد «اقدامات قانونی» دیگری باید انجام گیرد.

 

در همین زمینه

اخراج مهاجران از فرانسه چگونه انجام می‌شود؟

 

وزیر داخله جدید: نمی‌خواهم از نظر کمک‌ها، فرانسه جذاب ترین کشور اروپا باشد

 وزیر داخله در بخش دیگری از مصاحبه اش گفت که برای منصرف کردن مهاجران از آمدن به فرانسه، سیستم کمک‌های صحی دولتی (AME) به افراد غیرقانونی را اصلاح خواهد کرد. او در این زمینه گفت: «من نمی خواهم (...) فرانسه به دلیل تعداد معینی از کمک‌های اجتماعی و دسترسی به مراقبت‌های صحی، جذاب ترین کشور اروپا [برای مهاجران] باشد.»

بر اساس قانون، افراد بدون مدرک قانونی که حد اقل سه ماه در فرانسه اقامت داشته باشند، از کمک‌های صحی دولتی بهره مند می‌شوند سال گذشته، سناتوران راستگرا به رهبری رونو روته‌یو، تلاش کردند که در جریان بحث‌های پارلمانی روی قانون پناهندگی و مهاجرت، این کمک‌های صحی دولتی را حذف و سیستم «کمک فوری» و فوق العاده محدود را جایگزین آن کنند اما موفق نشدند.

 

در همین زمینه

پاریس: چگونه افراد بدون مدرک می‌توانند از خدمات صحی استفاده کنند؟

 

وزیر داخله جدید همچنین پیشنهاد کرد که «جرم اقامت غیرقانونی» که در زمان ریاست جمهوری فرانسوا اولاند، لغو شده بود، دوباره برقرار شود. او گفت: «وقتی شما به طور غیرقانونی وارد فرانسه می شوید، خلاف قانون است.»

 او ضمن این که امکان برقراری کنترول‌های تصادفی در مرزهای فرانسه را رد نکرد گفت که مایل است بعد از مقایسه قوانین اروپایی «نوعی ائتلاف را با کشورهایی تشکیل دهد که خواهان قاطعیت در زمینه مهاجرت و بازبینی قوانینی هستند که دیگر کارآییی ندارند.»