اخبار

اروپایی ها بیشترین مصرف مشروبات الکلی را دارند

اروپایی ها بیشترین مصرف مشروبات الکلی را دارند

در هیچ جای دنیا مردم به اندازه اروپا مشروبات الکلی مصرف نمی کنند. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، آلمان یکی از ده کشوری است که بیشترین مصرف را در سراسر جهان دارد. در اکثر کشورهای اروپایی، مردم به میزان قابل توجهی الکل مصرف می کنند. به ویژه در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا، مصرف الکل در میان شهروندان بالای 15 سال بسیار بالاتر از میانگین جهانی است. این نتیجه یسازمان جهانی بهداشت است، بر این اساس در سال 2019، هر زن و مرد بالای 15 سال به طور متوسط ​​9.2 لیتر الکل خالص مصرف کرده اند. میانگین جهانی 5.5 لیتر است.

گاودن گالیا، مشاور ویژه سازمان جهانی بهداشت، 53 کشور را در منطقه اروپا به حساب می‌آورد: «منطقه اروپا همچنان رکورد غیرقابل‌حیرت‌انگیز برای بالاترین میزان مصرف الکل و آسیب‌های مرتبط با آن در جهان و همچنین کمترین تعداد پرهیزکنندگان را دارد . علاوه بر 27 کشور اتحادیه اروپا، این شامل بسیاری از کشورهای شرق تا آسیای مرکزی نیز می شود.
مردان به طور قابل توجهی بیشتر از زنان مصرف می کنند، مصرف الکل به طور متوسط ​​تنها در چند کشور در اروپا کاهش می یابد - به عنوان مثال در ترکیه، اوکراین و روسیه. هفت کشور از ده کشوری که در آنها بیشترین مصرف الکل در جهان وجود دارد متعلق به اتحادیه اروپا است. این شامل آلمان در سال 2019، در جمهوری فدرال آلمان، گروه سنی بالای 15 سال به طور متوسط ​​12.2 لیتر الکل خالص به ازای هر نفر مصرف کرده است. مردان به طور قابل توجهی بیشتر از زنان مشروب می نوشند. برای مردان میانگین 19.2 لیتر و برای زنان 5.5 لیتر است. .
خطر برای سلامتی و زندگی اجتماعی برای سال 2019 بیش از 470 میلیون تخمین می زند. اینها افرادی هستند که در دوازده ماه گذشته الکل مصرف کرده اند. بر اساس برآوردها، یازده درصد از بزرگسالان در اروپا از اختلال مصرف الکل رنج می برند و 5.9 درصد از بزرگسالان وابسته به الکل هستند. الکل می تواند منجر به بیماری های قلبی عروقی، سرطان و سیروز کبدی شود. سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که روزانه حدود 2200 نفر در اروپا به دلایل مرتبط با الکل جان خود را از دست می دهند - بیشتر از هر جای دیگری در جهان، اما طبق گفته WHO، نوشیدن الکل می تواند عواقب اجتماعی نیز داشته باشد. نوشیدن بیش از حد مشروبات الکلی نیز اغلب عامل خشونت خانگی، صدمات، تصادفات و از هم پاشیدگی خانواده ها است.