اخبار

برنامه تامین مالی "جوان پیر می خرد" آغاز می شود

برنامه تامین مالی "جوان پیر می خرد" آغاز می شود

اگر خانواده های دارای فرزند زیر سن قانونی بخواهند خانه ای بخرند که نیاز به بازسازی دارد، می توانند از امروز برای دریافت وام کم بهره از بانک توسعه KfW اقدام کنند. برای این کار چه شرایطی باید رعایت شود؟ «جوان پیر می‌خرد» چیست؟ «جوان پیر می‌خرد» یک برنامه بودجه دولت فدرال است که از خانواده‌های با درآمدهای کوچک و متوسط ​​در خرید و بازسازی خانه‌ها و آپارتمان‌هایی که نیاز به نوسازی دارند حمایت می‌کند. وام های کم بهره را از طریق بانک توسعه KfW ارائه می دهد تا خرید ملک مسکونی برای استفاده شخصی آسان تر شود. وزیر ساختمان، کلارا گیویتز، دیروز توضیح داد که "خانواده هایی با درآمد متوسط ​​و پایین اکنون می توانند رویای خود را برای داشتن یک خانه تک خانواده برآورده کنند." این برنامه برای خانواده هایی با حداقل یک فرزند خردسال و حداکثر درآمد سالانه 90000 یورو در نظر گرفته شده است. برای هر فرزند اضافی، سقف درآمد 10000 یورو افزایش می یابد. فقط از خرید ملک مسکونی تحت اشغال حمایت می شود.

 

وام KfW برای حداکثر 100000 یورو برای یک فرزند، حداکثر 125000 یورو برای دو فرزند و حداکثر تا 150000 یورو برای سه فرزند یا بیشتر در دسترس است. مدت وام می تواند هفت تا 35 سال باشد و نرخ سود آن برای ده یا 20 سال ثابت باشد. به عنوان مثال، نرخ سود وام با مدت زمان 35 سال و نرخ سود ثابت 10 ساله در حال حاضر 1.51 درصد موثر است. به گفته وزیر ساخت و ساز Geywitz، یک خانواده با دو فرزند می تواند تا 18000 یورو با وام های کم بهره در مقایسه با وام های بانکی معمولی پس انداز کند. هزینه های واجد شرایط قیمت خرید شامل هزینه های زمین است.

ساختمان ها باید دارای چه شرایطی باشند؟

ساختمان‌های یارانه‌ای باید دارای رده پایین بازده انرژی F، G یا H باشند. اینها ساختمان هایی هستند که نیاز به انرژی بالایی دارند و بنابراین نیاز به نوسازی دارند. به گفته وزارت ساخت و ساز در آلمان، این 45 درصد از کل ساختمان های مسکونی است. در عرض چهار سال و نیم (54 ماه) پس از خرید، بهره وری انرژی ساختمان باید حداقل به کلاس 70 EE ارتقا یابد. این بدان معناست که ساختمان تنها 70 درصد انرژی مورد نیاز یک خانه استاندارد تعریف شده را مصرف می کند. وام گیرنده باید حداقل پنج سال در خانه یا آپارتمان یارانه دار زندگی کند. در مجموع، ساختمان باید برای اهداف مسکونی برای حداقل ده سال استفاده شود 

آیا می توان این برنامه را با بودجه های دیگر ترکیب کرد؟

 بله، وام‌ها و کمک‌های بلاعوض اضافی از صندوق فدرال برای ساختمان‌های کارآمد (BEG) می‌توانند برای نوسازی استفاده شوند، مانند بودجه گرمایشی KfW برای نصب گرمایش جدید و سازگار با آب و هوا یا وام ساختمان‌های مسکونی BEG از KfW. .

 

پول برنامه بودجه از کجا تامین می شود؟

 بودجه این برنامه از صندوق آب و هوا تامین می شود و در ابتدای ماه اوت توسط کمیته بودجه پارلمان آلمان منتشر شد. بله، کمک های زیست محیطی آلمان (DUH) از این برنامه انتقاد کرده و استدلال کرده است که این برنامه کمک قابل توجهی در حل بحران مسکن ندارد: "در پس این منطق خطرناک آرام کردن بازار مسکن با بیرون راندن مردم به روستاها نهفته است." در عوض، DUH خواستار ایجاد مسکن ارزان قیمت در شهرها است. این انجمن همچنین شکایت کرد که با توجه به کاهش گسترده در صندوق آب و هوا، یک برنامه بودجه میلیونی پاسخگو نیست.