اخبار

سوخت گیری در تعطیلات - معمولاً سوخت در خارج از کشور ارزان تر از بایرن است

سوخت گیری در تعطیلات - معمولاً سوخت در خارج از کشور ارزان تر از بایرن است

اگر در طول تعطیلات تابستانی در خارج از کشور رانندگی می کنید، اغلب می توانید در سراسر مرز باواریا با هزینه کمتری باک خود را پر کنید. به عنوان مثال در اتریش، یک لیتر بنزین به طور متوسط ​​20 سنت ارزان تر است. با این حال، گاهی اوقات ارزش آن را دارد که قبل از سفرباک خود را پر کنید.


تعطیلات تابستانی نزدیک است و هرکسی که با ماشین از بایرن به خارج از کشور سفر می کند، معمولاً می تواند در سراسر مرز ارزان تر باشد. همانطور که نگاهی به داده های قیمت سوخت فعلی کمیسیون اتحادیه اروپا نشان می دهد، در بیشتر مقاصد کلاسیک، گاهی اوقات سوخت بسیار ارزان تر است. این امر به ویژه در مورد شرق و جنوب شرقی صادق است. از سوی دیگر ایتالیا، سوئیس و فرانسه گران تر هستند، به خصوص برای رانندگان دیزل.

 

اگر به سوئیس سفر می کنید، بهتر است از قبل باک خود را پر کنید
ارزان ترین بنزین در میان سه کشوری که مستقیماً با باواریا هم مرز هستند در جمهوری چک است. سوپر ای 5 در آنجا حدود 30 سنت در هر لیتر ارزان تر از میانگین آلمانی است، گازوئیل حدود 18 سنت. در اتریش، رانندگان موتورهای بنزینی به طور خاص در پول خود صرفه جویی می کنند، آنها حدود 20 سنت کمتر می پردازند، در حالی که برای دیزل صرفه جویی نسبتاً ناچیز و 2 سنت است.
با این حال، اگر به سوئیس سفر می کنید، باید از قبل باک خود را پر کنید. از آنجایی که این کشور در اتحادیه اروپا نیست، هیچ ارقامی از کمیسیون در اینجا وجود ندارد، اما مقایسه با داده ها نشان می دهد که اخیراً بنزین در آنجا کمی گران تر بوده و گازوئیل حتی به طور قابل توجهی گران تر از آلمان بوده است.
حتی اگر در حال عبور از سوئیس هستید، بهتر است از قبل باک خود را پر کنید. در دو کشوری که از دیدگاه باواریا پیروی می کنند، ایتالیا و فرانسه، سوخت نیز گرانتر از آلمان است. برای بنزین 5 یا 3 سنت بیشتر و برای گازوئیل 10 یا 8 سنت بیشتر است.


ارزان ترین بنزین در اسلوونی
اما در شرق و جنوب شرقی ارزان تر می شود. در لهستان 29 سنت در بنزین و 12 سنت در گازوئیل صرفه جویی می کنید. مجارستان، کرواسی، اسلواکی و اسلوونی نیز سوخت ارزان تری دارند. ارزان ترین بنزین را می توان در اسلوونی با 33 سنت برتری نسبت به آلمان پیدا کرد. در سایر کشورهای ذکر شده، بنزین معمولاً بیش از 20 سنت در هر لیتر است.
قیمت ها در بزرگراه ها معمولاً به طور قابل توجهی گران تر هستند
تفاوت قیمت ذکر شده بر اساس داده های تاریخ 15 جولای است، به استثنای سوئیس. بر خلاف خود قیمت سوخت، مسافت‌ها در معرض نوسانات عمده نیستند، زیرا عوامل مؤثری مانند افزایش یا کاهش قیمت نفت در همه کشورها تأثیر دارد. مهمترین دلیل تفاوت قیمت ها مالیات و عوارض است. علاوه بر این، قیمت ها گاهی اوقات بسته به منطقه و زمان، از پمپ بنزینی به پمپ بنزین دیگر متفاوت است. در برخی کشورها، قیمت ها در بزرگراه ها به طور قابل توجهی بالاتر از جاده های کشور است.