اخبار

چرا در زمستان مدام خسته هستیم

چرا در زمستان مدام خسته هستیم

افراد بسیار کمی در زمستان احساس می کنند که واقعاً مناسب هستند. پزشکان می گویند جای تعجب نیست که با شروع فصل سرد ما به نوعی "نور خواب زمستانی" می افتیم. عواقب آن را نباید دست کم گرفت.
یک بار پلک بزنید و روز دوباره تمام می شود: این چیزی است که اغلب در فصل سرد و تاریک برای ما اتفاق می افتد. در این بین احساس خستگی، خستگی و بی حالی می کنیم. و همانطور که سال به پایان می رسد و زمان بررسی فرا می رسد، هر چه بیشتر متفکر و مالیخولیایی می شویم - "بلوزهای زمستانی" ما را تحت کنترل دارند. اینس کیتا، روانشناس و معاون مدیر عامل کمک به افسردگی آلمان می گوید: «تقریبا همه این را می دانند. بنابراین هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد - بر خلاف افسردگی زمستانی، کیتا توضیح می دهد: "افسردگی زمستانی یک افسردگی وابسته به فصل است که بر خلاف بلوز زمستانی، نیاز به درمان دارد." اگرچه علائم ممکن است مشابه باشند، اما در افسردگی زمستانی بسیار بارزتر هستند و نه تنها به صورت روزانه، بلکه به طور مداوم رخ می دهند. هنگامی که ما بلوز زمستانی داریم، هنوز هم می توانیم از خیلی چیزها لذت ببریم، از طرف دیگر، افرادی که از افسردگی زمستانی رنج می برند، دیگر احساس ناامیدی و پوچی می کنند در نتیجه، از نظر اجتماعی کناره گیری کنید. به گفته کیتا، تنها تفاوت بین افسردگی زمستانی و افسردگی "کلاسیک" - جدا از فصلی - افزایش نیاز کالری و افزایش خواب است. این برای افسردگی که معمولاً با از دست دادن اشتها و اختلالات خواب همراه است، نسبتاً غیر معمول است.
"نور خواب زمستانی"
بر اساس تخمین های موسسه کمک به افسردگی آلمان، حدود یک تا دو درصد از مردم در آلمان از افسردگی زمستانی رنج می برند، که تنها در صورت تکرار مکرر در ماه های سرد و تاریک می توان با قطعیت تشخیص داد. علل افسردگی زمستانی پیچیده است و هنوز به طور کامل تحقیق نشده است. با این حال، کمبود نور احتمالاً نقش مهمی ایفا می کند زیرا دیتر کونز، متخصص خواب و پزشکی کرونوم در بیمارستان الکسینر سنت هدویگ در برلین، معتقد است که وقتی فصل سرد شروع می شود، مردم تغییر می کنند. به حالت صرفه جویی در انرژی یعنی به نوعی "نور خواب زمستانی" می افتد. همیشه همینطور بوده است، حتی در مورد اجداد ما که به محض اینکه هوا سرد و تاریک بود، به غارهای خود عقب نشینی کردند تا در مصرف انرژی صرفه جویی کنند. از آن زمان به بعد آنها از ذخیره انرژی خود زندگی می کردند - و هیچ چیز تا به امروز تغییر نکرده است. ما همچنین با کاهش سرعت فیزیولوژی خود با شرایط نور و دما سازگار شدیم

یک ساعت خواب بیشتر در زمستان
"ما در تابستان و زمستان به طور قابل اندازه گیری متفاوت عمل می کنیم، خواه متوجه آن شویم یا نه." آخرین یافته‌ها نشان می‌دهد که ما در فصل سرد به خواب بیشتری نیاز داریم. کونز به همراه تیم محققان خود کشف کرد که چگونه خواب ما در عرض یک سال تغییر می کند. نتیجه: "بزرگسالان در برلین به طور متوسط ​​در زمستان یک ساعت بیشتر از تابستان می خوابند." خواب عمیق، که برای بازسازی مهم است، 30 دقیقه طولانی تر است، با این حال، همه افرادی که از پاییز به بعد به حالت صرفه جویی در انرژی می روند، ذخیره کافی در طول زمستان ندارند. کونز می‌گوید: «به محض اینکه فروشگاه‌ها تمام می‌شوند، سقوط می‌کنیم - و دچار افسردگی زمستانی می‌شویم. برای اکثر مردم، این فقط در فوریه یا مارس اتفاق می افتد. با تمدید تابستان، خواب زمستانی را کوتاه کنید.

راه حل: نور بیشتر
لازم نیست به مدت چهار هفته به جنوب سفر کنید تا در معرض نور خورشید قرار بگیرید و ذخیره انرژی خود را پر کنید. نور زیاد روز در پاییز ممکن است جایگزین راحت‌تر و ارزان‌تری باشد. به محض شروع روز، باید سعی کنید تمام نور طبیعی را که می توانید دریافت کنید، حتی روزهای خاکستری کمک کنید." مهم این است که همچنان به آسمان نگاه کنی. اگر مجبور هستید تمام روز را در دفتر یا دفتر خانه بگذرانید، می توانید با یک چراغ روز کمک کنید. هر روز باید 30 تا 60 دقیقه استفاده شود، به طور ایده آل در صبح. در اینجا نیز همین امر صدق می کند: به طور منظم به منبع نور نگاه کنید، نور درمانی اغلب برای درمان افسردگی زمستانی توصیه می شود - معمولاً به عنوان یک اقدام حمایتی. کیتا روانشناس می گوید، همانطور که به طور کلی در مورد افسردگی، روان درمانی و بسته به شدت علائم، دارو نیز تجویز می شود. اگر فکر می‌کنید بیمار هستید، باید به دنبال کمک حرفه‌ای باشید و امیدی به بهبود در بهار نداشته باشید. این همچنین برای روشن شدن اینکه آیا واقعاً یک افسردگی فصلی است، یعنی افسردگی زمستانی - و نه یک افسردگی "کلاسیک" که افراد مبتلا در پاییز یا زمستان از آن رنج می برند، مهم است.