اخبار

چهار دارایی فرهنگی جدید از آلمان

چهار دارایی فرهنگی جدید از آلمان

یونسکو چهار دارایی فرهنگی از آلمان را به عنوان میراث مستند جهانی اضافه کرده است: نسخه های خطی از مدرسه دربار شارلمانی، بهایم گلوب، کدکس مانسه کتابخانه دانشگاه هایدلبرگ و اسنادی در مورد تاریخ اتحادیه هانسی سازمان فرهنگی ملل متحد یونسکو 64 اثر را اضافه کرده است به میراث مستند جهانی "حافظه جهان" - شامل چهار دارایی فرهنگی از آلمان. این بدان معناست که آلمان اکنون با 28 ورودی نمایندگی دارد. آنها یادآور نقاط عطف فرهنگی در تاریخ هستند و منبع دانشی برای شکل دادن به جوامع امروزی و آینده هستند.
در وب سایت یونسکو آمده است: "ایمن سازی این اسناد با ارزش استثنایی در آرشیوها، کتابخانه ها و موزه ها، در دسترس قرار دادن آنها و افزایش آگاهی از اهمیت آنها، هدف برنامه "حافظه بشریت" یونسکو از سال 1992 بوده است GermanyThe Behaim GlobeThe Behaim Globe در موزه ملی Germanisches نورنبرگ قدیمی‌ترین نمای باقیمانده از زمین به شکل کروی است، یعنی قدیمی‌ترین کره جهان.
Codex Manesse Codex Manesse کتابخانه دانشگاه هایدلبرگ که «دست‌نوشته آهنگ بزرگ هایدلبرگ» نیز نامیده می‌شود، گسترده‌ترین مجموعه آواز و شعر آلمانی میانه بالا است.
اسناد مربوط به تاریخ اتحادیه هانسیایی تحت رهبری آرشیو شهر هانسیایی لوبک، 17 سند در مورد تاریخ اتحادیه هانسیایی انتخاب شد. آنها از توسعه شمال اروپا در بیش از 600 سال پیش می گویند که با ادغام بازرگانان و حدود 200 شهر عضو آنها شکل گرفت.
نسخه‌های خطی کارولینژی از مدرسه دربار امپراتور شارلمانی نسخه‌های خطی مدرسه دربار امپراتور شارلمانی از مهم‌ترین نسخه‌های خطی تذهیب‌شده از زمان امپراتوران کارولنجی در حدود سال ۸۰۰ هستند. کتابخانه شهر تریر این نامزدی را هماهنگ کرد.