اخبار

آلمانی ها کمترین هزینه را برای غذا می کنند

آلمانی ها کمترین هزینه را برای غذا می کنند

مصرف کنندگان در آلمان بخش نسبتا کمی از درآمد خود را صرف غذا می کنند. طبق یک مطالعه در سراسر اتحادیه اروپا، این امر در مورد محصولات بهداشتی و مراقبتی نیز صدق می کند. مطالعه موسسه تحقیقات بازار بین المللی NIQ نشان داد که سهم این هزینه در مصرف خصوصی در سال گذشته 13.4 درصد بوده که کمتر از 26 کشور دیگر است.
درآمد بالا، رقابت قوی با این حال، ترجیحات آلمانی ها تنها یکی از چندین عامل تأثیرگذار است. فیلیپ ووتک، کارشناس خرده فروشی NIQ توضیح می دهد: «درآمدهای متوسط ​​در آلمان بالاست. در مقایسه ای در سطح اتحادیه اروپا، این تا حدودی نسبت کمتری از این هزینه را در نظر می گیرد. Vojtech می گوید: علاوه بر این، رقابت در بخش خرده فروشی مواد غذایی در آلمان تقریباً از هر جای دیگری شدیدتر است. که قیمت ها را پایین می آورد. آنها اخیراً به دلیل تورم بالا افزایش یافته اند، اما هنوز هم نسبتاً پایین هستند مصرف کنندگان آلمانی اخیراً توجه بیشتری به قیمت ها داشته اند و بیشتر از پیشنهادات استفاده می کنند. بر اساس داده های NIQ، آلمان با افزایش 14 درصدی، قوی ترین افزایش را در خریدهای بورسی در اروپای غربی به ثبت رساند.
خرده فروشی تنها یک چهارم از هزینه ها را تشکیل می دهد، آلمان همچنین در مقایسه با میزان کلی پولی که مردم در فروشگاه ها خرج کرده اند، در رتبه آخر قرار دارد. در جمهوری فدرال در سال 2023، از هر چهار یورو تنها یک یورو به خرده فروشی، از هر سه یورو در سراسر اتحادیه اروپا و تقریباً از هر دو در کشورهای اروپای شرقی مانند مجارستان و بلغارستان، به دلیل قدرت خرید بالاتری که دارند، وارد خرده فروشی می شوند بر اساس گزارش Vojtech، نسبت کمتری از درآمد آنها از مواد غذایی، پوشاک و سایر کالاها است. اما هزینه زندگی برای مسکن و انرژی بیشتر است. علاوه بر این، پول بیشتری برای خدمات و فعالیت های اوقات فراغت هزینه می شود. به طور سنتی، بیشتر صرف پس انداز و سرمایه گذاری های مالی می شود.