اخبار

افسر پلیس به عنوان فروشنده خودرو میلیون ها درآمد کسب می کند

افسر پلیس به عنوان فروشنده خودرو میلیون ها درآمد کسب می کند

گفته می شود که یک افسر پلیس در طول سال ها با فروش اتومبیل دومین منبع درآمد خود را ایجاد کرده است و همچنین در حالی که با کارفرمایش در مرخصی استعلاجی بوده پشت پیشخوان می ایستد. اکنون او را از خدمت خود رها کرده است. این افسر پلیس سال ها در کنار وظایف خدمات ملکی خود به عنوان فروشنده خودرو کار کرده است. اکنون او شغل خود را به عنوان یک افسر پلیس از دست داده است. استخدام ثانویه غیرمجاز وظیفه اطاعت و فداکاری او را نقض کرد و منجر به "آسیب جبران ناپذیری به شهرت او شد
گفته می شود این مرد اهل شمال راینلاند-فالتز حتی زمانی که به عنوان افسر پلیس در مرخصی استعلاجی بود، در نمایندگی خودروی شخصی خود کار می کرد. او با این شرکت به فروش سالانه چند صد هزار یورویی دست یافت، در اوج حتی تا دو میلیون یورو. در برخی موارد گفته می شود که افسر پلیس از موقعیت رسمی و شماره تلفن خود برای انجام کار نیمه وقت خود استفاده کرده است.
"سطح بالایی از غفلت از وظیفه" را می بیندVG
 زیرا کارمندان دولت موظفند هر گونه استخدام ثانویه را از قبل تأیید شده داشته باشند به گفته دادگاه، این افسر پلیس برای فعالیت در تجارت خودرو خود تأییدیه ای دریافت نکرده است و همچنین کار به عنوان فروشنده خودرو حتی یک فعالیت ثانویه محسوب نمی شود که قابل تأیید باشد. در عوض، طبق نظر دادگاه، اگر یک کارمند دولتی - مانند مورد حاضر - از طریق فعالیتی مشابه شغل دوم، پایگاه اقتصادی دوم را ایجاد کند، برای شهرت اداره دولتی مضر است. بنابراین می توان فعالیت را مطابق با بخش 99 بند 2  ممنوع کرد.
بخش 13 بند 1 حکم 1 قانون انضباطی فدرال* تصمیم به اعمال اقدامات انضباطی را به جدیت تخلف رسمی وابسته می‌کند. بند 4 جمله 1 این استاندارد اما تصریح می کند که کارمندان دولتی که در نهایت اعتماد کارفرما یا عموم مردم را به دلیل یک تخلف جدی رسمی از دست داده اند باید از وضعیت خدمات کشوری حذف شوند.
در این پرونده، دادگاه اداری تریر به این نتیجه رسید که این افسر از موقعیت خود به عنوان افسر پلیس برای اهداف خصوصی سوء استفاده کرده و سال ها قانون استخدام ثانویه را آگاهانه نادیده گرفته است. این نشان می‌دهد که «انفصال درونی کامل او از تعهدات خدمات ملکی» است. او چنان «بی توجهی به وظیفه» نشان داده بود که اجرای جدی ترین اقدام انضباطی اجتناب ناپذیر بود.
این تصمیم ظرف مدت یک ماه قابل اعتراض به دادگاه عالی اداری راینلاند-فالتز است.