اخبار

جوانان به طور فزاینده ای ناراضی می شوند

جوانان به طور فزاینده ای ناراضی می شوند

جوانی برای مدت طولانی توسط محققان به عنوان شادترین دوران زندگی در نظر گرفته شده است. که تغییر کرده است. دلایل آن شامل رسانه های اجتماعی و بحران های جهانی است.
از اواسط دهه 1950، تحقیقات فرض می‌کردند که شادی در زندگی شکل یک منحنی U دارد: با حالتی از شادی شروع می‌شود که از نوجوانی تا بزرگسالی ادامه دارد. از حدود اواسط دهه 20، شادی در زندگی به کاهش خود ادامه می دهد - به دلیل به اصطلاح ساعت شلوغی زندگی. احساس خوشبختی تنها در سن 60 سالگی دوباره افزایش می یابد. اما این شکل U شناخته شده شادی در زندگی دیگر درست نیست. جوانان دیگر به اندازه افراد مسن شاد نیستند. آنها حتی به اندازه افراد در میانسالی خوشحال نیستند. این نتیجه یک مطالعه جدید از بریتانیا است.
 بیشتر مرحله جوانی شادی تحت الشعاع ترس قرار گرفته است تا کنون، تحقیقات فرض می‌کردند که مرحله اولیه شادی در ابتدای بزرگسالی و نوجوانی وجود دارد. Tobias Esch محقق شادی از دانشگاه Witten Herdecke علت آن را اینگونه توصیف می کند: "این شادی جوانی ناشی از انتظار، انتظار است. نوجوانان و بزرگسالان جوان می خواهند چیزهایی را امتحان کنند، می خواهند رشد کنند، آنها دوست دارند ریسک کنند و ماجراجویی کنند. «اما امروز، جوانان تجربه می‌کنند، بزرگسالان و نوجوانان دیگر این مرحله اولیه شادی را ندارند. در عوض، دوره نوجوانی و جوانی با اضطراب، عدم اطمینان و اعتماد کمی به آینده مشخص می شود.
وضعیت جوانی در نقطه پایین قابل اندازه گیری شکل کلاسیک U از شادی فرو ریخته است. سطح شادی جوانان در حال حاضر به پایین ترین حد خود رسیده است. و این یافته ای نیست که تحت تأثیر محدودیت ها در طول همه گیری کرونا باشد. این پیشرفت از سال 2011 قابل اندازه گیری بوده است. محقق شادی اش، یکی از دلایل را این واقعیت می داند که نوجوانان در انتظار چیزی بیشتر و بیشتر دچار مشکل می شوند: "بیایید به بحران های جهانی فکر کنیم، بیایید به بحران سیاره ای فکر کنیم، بیایید به جنگ ها فکر کنیم. فکر کنید اما ما همچنین به از دست دادن ارزش‌ها، همچنین تهدید دموکراسی، همچنین تهدید امنیت شخصی و سپس سهم رسانه‌های اجتماعی فکر می‌کنیم.» در نتیجه، جهان به عنوان یک کل به طور فزاینده ای خصمانه تلقی می شود. این باعث کاهش احساس شادی می شود

کودکانی که از نظر اجتماعی آسیب دیده اند احساس تنهایی بیشتری می کنند
. بیشتررسانه های اجتماعی به عنوان محرک ناراحتی مقایسه مداوم با دیگران در رسانه های اجتماعی به این معنی است که جوانان اغلب خود را به عنوان کمبود تجربه می کنند. آنها بیشتر احتمال دارد که کمبودهای خود را ببینند و ترس از زندگی واقعی ایجاد کنند. Esch می گوید آستانه شما برای وارد شدن به روابط با افراد در زندگی واقعی در حال افزایش است. ما می بینیم که مردم برای رفتن به دکتر مشکل بیشتری دارند، به عنوان مثال، زیرا آنها همه چیز یا بسیاری از چیزها را به دنیای مجازی منتقل می کنند.
زنان جوان به خصوص ناراضی زنان جوان بین سنین 18 تا 25 سال به ویژه ناراضی هستند. نویسندگان مطالعه بریتانیایی گمان می‌کنند که علت این است که به‌ویژه دختران و زنان جوان نسبت به بدن خود به دلیل محتوای رسانه‌های اجتماعی بسیار ناامن هستند.
جوانان «حافظ شادی» ندارند نویسندگان مطالعه بریتانیایی نیز این پیشرفت را در داده‌های ایالات متحده از سازمان ملی بهداشت CDC مشاهده می‌کنند. آنها به افزایش سریع ناامیدی قبل از 25 سالگی اشاره می کنند. Esch توضیح می دهد که این نیز به این دلیل است که نوجوانان و بزرگسالان جوان هنوز نتوانسته اند یک بافر شادی ایجاد کنند. جوانان امروز اعتماد به نفس کمتری دارند و از قبل احساس خوبی نسبت به دنیا دارند.

پدیده ای که در سراسر جهان وجود دارد الگوی نوجوانان و جوانان ناراضی را می توان در سراسر جهان تشخیص داد. به گفته محققان، داده های ایالات متحده با داده های بریتانیای کبیر مطابقت دارد. آنها همچنین الگوهای مشابهی را در استرالیا، نیوزلند و کانادا پیدا کردند. و یک مجموعه داده در مقیاس بزرگ از سال 2020 تا 2023 نشان داد که ناراحتی در 34 کشور مورد بررسی نیز در بین جوانان بالاترین میزان را دارد..