اخبار

قوانین ChatGPT در دانشگاه ها اغلب نامشخص است

قوانین ChatGPT در دانشگاه ها اغلب نامشخص است

با هوش مصنوعی می توان در مدت زمان کوتاهی متون تولید کرد. هیچ مقررات یکسانی در مورد اینکه آیا دانش آموزان مجاز به استفاده از برنامه ها هستند یا خیر وجود ندارد. همانطور که یک نظرسنجی BR نشان می دهد، اغلب به کادر آموزشی بستگی دارد. توسط جولیا بارتل و ربکا سیزیلسکی، دانشگاه های BR حداقل 300 ساعت یا معادل تقریباً دو ماه کار تمام وقت برای نوشتن پایان نامه کارشناسی تخمین می زنند. آیا می‌توان با کمک هوش مصنوعی (AI) به مدرک دانشگاهی مورد نظر سریع‌تر و با تلاش کمتری  استفاده کنیدChatGPT و Bingدست یافت. فقط در سه روز برای این کار از برنامه های تولید متن.
"چالش برای پایان نامه ها" در ایالات متحده، برنامه های هوش مصنوعی که متون تولید می کنند گفته می شود که قبلاً تست های ورودی کالج، امتحانات دانشکده حقوق و امتحانات پزشکی را گذرانده اند. دانشگاه‌های آلمان نیز در حال آماده‌سازی برای تغییرات گسترده هستند: «ما انتظار داریم در میان مدت بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر توسط دانشجویان حل می‌شوند، بتوانند به طور مساوی یا بهتر با هوش مصنوعی حل شوند.» RWTH آخن در پاسخ به BR گفت: استفاده از این AI به ویژه "یک چالش برای فرمت های امتحانی بدون نظارت مانند مقالات ترم یا پایان نامه".
دانشگاه‌ها برای دستورالعمل‌ها تلاش می‌کنند تیمی از BR نظرسنجی را در میان بزرگترین دانشگاه‌های آلمان انجام داد. ده دانشگاه در مورد استفاده از هوش مصنوعی توسط دانشجویان اظهار نظر کرده اند. برنامه های متنی تولیدی مانند ChatGPT در حال حاضر موضوع مهمی در همه دانشگاه ها هستند. برخی از دانشگاه ها هنوز فاقد دستورالعمل های روشن هستند. FU برلین می گوید: "در حال حاضر هنوز در حال بحث است که آیا سیستم های هوش مصنوعی یک کمک غیرمجاز هستند یا خیر." اگر چنین بود، استفاده از آنها به عنوان تلاشی برای فریب تلقی می شد. به گفته دانشگاه ارلانگن-نورنبرگ، «فقط دانشکده‌ها می‌توانند چنین قوانینی را برای رشته‌ها، موضوعات و برنامه‌های تحصیلی خود وضع کنند». برخی موارد، اما در برخی دیگر نه. چندین دانشگاه با این ارزیابی موافقت کردند.
کلن و مونستر هوش مصنوعی را برای متون ممنوع کرده اند. تنها دو دانشگاه پاسخ دادند که در مورد ممنوعیت کلی تصمیم گرفتند: به گفته دانشگاه کلن، یک متن تولید شده توسط هوش مصنوعی "معیار استقلال را برآورده نمی کند، بنابراین ابزارهای هوش مصنوعی یک کمک غیرمجاز هستند و هر استفاده می تواند بسته به نوع دیگری تحریم شود." در مورد شدت پرونده «از صدور اخطار تا انصراف از حق امتحان». دانشگاه مونستر همچنین نوشتن متون با هوش مصنوعی را "نقض قانونی" می داند

نماینده دانشجویی کارل سیفارت از LMU مونیخ از قوانین تا حدی ناموجود و تا حدی نامشخص برای متون نوشته شده با هوش مصنوعی انتقاد می کند: "من این احساس را دارم که دانشگاه ما کمی غرق در این موضوع است. قطعاً مایلم دستورالعمل های بیشتری را ببینم." LMU بیان می کند که قبلاً با دانشجویان صحبت کرده است. از آنجایی که نیازهای موضوعات مختلف بسیار متفاوت است، خود دانشکده ها تصمیم می گیرند که چگونه از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنند. یک نظر حقوقی فعلی که به سفارش وزارت فرهنگ و علوم نوردراین-وستفالن تهیه شده است، همچنین خواستار دستورالعمل‌های روشن است. بر این اساس، دانشگاه ها باید تعریف کنند که چه زمانی و در چه شرایطی ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی می تواند توسط دانشجویان استفاده شود. پایان نامه کارشناسی در سه روز اما آیا برنامه های هوش مصنوعی واقعا می توانند به دانش آموزان کمک کنند؟ در آزمایش BR، ChatGPT به طور خودکار یک طرح کلی با موارد فرعی مختلف و سپس محتویات فصول ایجاد کرد. از آنجایی که ChatGPT بیشتر منابع ساختگی را تولید می کند، خبرنگار حداد نیز از موتور جستجوی مایکروسافت Bing در آزمایش استفاده کرد. او توانست به راحتی به اینترنت دسترسی داشته باشد و در آنجا به جستجوی نشریات بپردازد. پروفسور مارکوس بهمر، رئیس دانشکده علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در دانشگاه بامبرگ، پس از بررسی این اثر، می گوید که برداشت کلی در ابتدا خوب است. علاوه بر این، یک سبک نوشتاری آسان برای خواندن وجود دارد. این ساختار همچنین تأثیر بسیار مثبتی دارد. با این حال، این اثر معیارهای علمی را ندارد. نظریه های توصیف شده و جمع آوری داده ها "در واقع تقریباً هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند."

ChatGPT همچنین یک نگرانی در بوندستاگ است. به گفته کای گرینگ، سیاستمدار آموزش سبز، معرفی برنامه هایی مانند ChatGPT در دانشگاه ها متوقف نمی شود، بلکه می تواند به خوبی طراحی شود. نرم‌افزار تولید متن می‌تواند ابزار بسیار مفیدی در تدریس باشد، اما چند هفته پیش، کمیته آموزش بوندستاگ در این زمینه به راه‌حل‌ها و دستورالعمل‌های خوبی نیاز است. رئیس کمیته آموزش در بوندستاگ نمی‌خواهد نتایج آنها را پیش‌بینی کند: "با این حال، من معتقدم که ما به مجموعه‌ای از قوانین برای هوش مصنوعی نیاز داریم." تا چند هفته دیگر، این کمیته نتایج این مطالعه را همراه با کارشناسان مورد بحث قرار خواهد داد.

.