اخبار

قانون جدید مالیاتی چه تغییری می کند؟

قانون جدید مالیاتی چه تغییری می کند؟

دولت فدرال تخفیف مالیات بر درآمد و اصلاح براکت های مالیاتی را معرفی کرده است. این شامل تغییرات مرتبط است، به ویژه برای زوج ها. یک نمای کلی. کابینه فدرال پیش نویس قانونی را تصویب کرده است که در درجه اول تغییراتی را برای همسران و شرکای زندگی ایجاد می کند. این تغییرات بخشی از دومین قانون مالیات سالانه وزیر دارایی کریستین لیندنر (FDP) است، بسته ای از اصلاحات مالیاتی که قرار است پس از تصویب قطعنامه از طریق بوندستاگ و بوندسرات انجام شود.
تعدیل معافیت های مالیاتی
افزایش کمک هزینه کودک
تعدیل تورم در نرخ مالیات
طبقه چهار مالیات برای زوج ها
تعدیل کمک‌های مالیاتی تسهیلات در مالیات بر درآمد تعدیل می‌شوند. اینها نه تنها برای سالهای آینده، بلکه باید به طور عطف به ماسبق برای سال جاری 2024 تغییر کند. به طور خاص، کمک هزینه مالیاتی پایه که تا آن میزان مالیات بر درآمد تعلق نمی گیرد، باید تعدیل شود. پیش بینی می شود امسال با 180 یورو افزایش به 11784 یورو برسد. بر اساس پیش نویس اولیه، افزایش بیشتر 300 یورویی به 12084 یورو برای سال آینده برنامه ریزی شده است. در سال 2026 انتظار می رود دوباره افزایش یابد - با 252 یورو به 12336 یورو. علاوه بر این، کمک هزینه مالیاتی برای کودکان قرار است امسال با 228 یورو افزایش یابد و به 6612 یورو برسد. در سال 2025 با 60 یورو دیگر به 6672 یورو و در سال 2026 با 156 یورو دیگر به 6828 یورو افزایش خواهد یافت. با این حال، اعداد هنوز اولیه هستند و می‌توانند با گزارش پیشرفت در پاییز تنظیم شوند. کمک هزینه فرزند بیشتر در هر ماه برای خانواده‌ها از ژانویه 2025، خانواده‌ها پنج یورو بیشتر در هر ماه به ازای هر فرزند دریافت خواهند کرد - یعنی به جای 250 یورو قبلی، 255 یورو به ازای هر فرزند

پول بیشتر برای خانواده ها
لیندنر قصد دارد کمک هزینه کودک را برای سال 2025 افزایش دهد
علاوه بر کمک هزینه فرزند، کمک هزینه فرزند نیز باید افزایش یابد. ارتفاعات دقیق هنوز باز است تعدیل تورم در تعرفه مالیاتی ارقام کلیدی در مالیات بر درآمد باید دوباره با تورم تعدیل شوند. این بدان معناست که آستانه‌های درآمدی که در آن نرخ مالیات بالاتر تعیین می‌شود، به سمت بالا منتقل می‌شود، با این حال، یک استثنا برای مالیات بر ثروتمندان اعمال می‌شود - این نرخ مالیاتی که 45 درصد هنوز بالاتر از نرخ مالیاتی بالاتر است، باید ادامه یابد. برای درخواست از درآمد مشمول مالیات سالانه 227826 یورو. با این حال، محدودیت های معافیت برای اضافه هزینه همبستگی نیز افزایش خواهد یافت. به این ترتیب، دولت فدرال در حال متعادل کردن روند به اصطلاح سرد است.